Jak jeść, by stracić na wadze

weekend.orientacja.net.pl

Jedzenie to niewątpliwie jedna z największych przyjemności. Jedno jest jednak pewne. Dla większości jest to także zmora, przez którą stale nabierają na wadze i muszą się kontrolować. Dieta z kolei jest pojęciem, którego ludzie się boją. Mamy wrażenie, że jest to coś restrykcyjnego, strasznego, wymagającego bardzo dużo poświęcenia i samozaparcia. Jest w tym wiele racji, jeśli nasza psychika w ten sposób postrzega dietę. Inaczej jest, gdy mówimy o zdrowych nawykach żywieniowych. Gdy jedzenie wpływa pozytywnie na nasz organizm, a przy okazji na wagę. Wszystko jest od siebie zależne i świetnie ze sobą współgra. Dlatego to, jak będziemy się odżywiać i po jakie produkty sięgać wpływa na nasze samopoczucie. Oto kilka porad dotyczących tego, co jeść, aby nie tyć:

  • Po pierwsze i najważniejsze – należy jeść regularnie. Nie ma nic gorszego w diecie niż napychanie się posiłkami ,,na zapas’’. Trzeba wyważyć równowagę pomiędzy śniadaniem, lunchem, przekąską, obiadem, a kolacją. Wszystko powinniśmy przyjmować w odpowiednio długich przerwach.

    Przy czym powtarzać taki harmonogram codziennie, by w istocie zauważyć jakiekolwiek efekty;

  • Może to się wydawać banalne – ale trzeba zrezygnować ze słodyczy i słonych przekąsek. Dla wielu jest to rzecz naprawdę niemożliwa. Jednak tu zaczyna się właśnie przybieranie na wadze. Bowiem takie produkty są spożywane w momencie wyczucia głodu. Są pewnego rodzaju zapychaczami, które dostarczają niezdrowych tłuszczów, cukrów, ale na pewno nie witamin i składników odżywczych. W ramach alternatywy zaleca się oczywiście warzywa i owoce. Pamiętajmy jednak, że przesada w żadną stronę nie jest dobra. W końcu owoce także zawierają cukry;
  • Trzeba zastanowić się nad niezdrowymi nawykami, z których można zrezygnować. Najpopularniejszym przykładem jest słodzenie kawy i herbaty. Jeśli od dzieciństwa jesteśmy nauczeni, że ciepłe napoje nie smakują bez cukru – ciężko będzie uwierzyć, że jest inaczej. Dobrze jednak spróbować, ponieważ sama ta czynność może obniżyć kalorie nawet o sto jednostek;
  • Woda mineralna to źródło odzyskania prawidłowej wagi ciała. Jej picie w dużych ilościach pozwala także na oczyszczenie organizmu, poprawienie ogólnego wyglądu skóry, ale także samego nastroju człowieka. W tym punkcie należy zatrzymać się nad niesłusznymi twierdzeniami, że soki owocowe są zdrowe i ich spożywanie świetnie wpływa na dietę. Nie ma nic gorszego niż słodzone napoje, ponieważ zawierają zbędne ilości cukru.

.