Każda firma, przedsiębiorstwo, marka posiada identyfikację wizualną logo, font a czasem nawet muzykę to dzięki niej konsumenci zapamiętują markę. Plotki głoszą, że pierwsze logo Microsoft zostało stworzone przez samego Billa Gatesa i jego wspólnika.

Logo przypominało nieco dyskotekę z przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, następnym etapem był napis, który przeniósł użytkowników z dyskoteki do rockowego koncertu i tak po kilku kolejnych zmianach w 2012 roku pojawiło się proste logo z czterobarwną flagą, które nie przeżyło już większych transformacji. Logo to cecha, która odróżnia markę od innych jest z nią tożsame w związku, z czym częste jego zmiany nie wpływają dobrze na poprawę wizerunku.

W sporadycznych przypadkach może doprowadzić do braku rozpoznawalności. Firmie Microsoft to akurat nie grozi są tak długo na rynku światowym i są tak potężną i prężnie działającą marką, że zmiany te mogły tylko pobudzić ciekawość użytkowników.

Pozostaje mieć nadzieję, że prosty napis i flaga to ostatnia zmiana Microsoftu.