Pizza dla odchudzających się

Kiedy mówisz pizza, od razu myślisz o bardzo kalorycznym daniu. Jednak każde, nawet najbardziej tłuste danie możesz przygotować w wersji fit. I smacznie.

Tak samo jest z pizzą – wystarczy odpowiednio dobrać składniki i można brać się do jedzenia. SKŁADNIKI NA CIASTO: 250 g mąki pełno zbożowej , 3 łyżki oleju, 1 g drożdży, pół szklanki letniej wody, sól. DODATKI: 3 pomidory, 2 kulki mozarelli, listki bazylii.

Mąkę przesiewamy do miski. W letniej wodzie rozpuszczamy drożdże i wlewamy je do mąki. Dodajemy sól i olej.

Wyrabiamy elastyczne ciasto i odkładamy je w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Miseczkę przykrywamy ścierką. Po ok.

30 minutach ciasto jest wyrośnięte. Blaszkę smarujemy oliwą lub olejem i wykładamy ją rozwałkowanym na cienki placek ciastem. Nakłuwamy widelcem.

Na ciasto nakładamy na przemian plastry mozarelli i pomidora – jak w przypadku sałatki caprese. Pizzę pieczemy 15 – 20 minut w piekarniku nagrzanym do 220 stopni. Po wyjęciu dekorujemy ją listkami świeżej bazylii i podajemy jeszcze gorącą.